CV-ul reprezinta cartea de vizita a candidatului, elementul prin intermediul caruia isi „vinde” si isi promoveaza imaginea in fata potentialului angajator sau a recrutorului, cu scopul de a lasa o impresie cat mai placuta si de a convinge ca este un profesionist si ca poate aduce valoare in noua echipa.
Chiar si in situatiile in care CV-ul este trimis direct recrutorului, este absolut necesar ca acesta sa contina informatiile de contact ale candidatului (numarul de telefon si adresa de email). De asemenea, un CV nu trebuie sa contina adresa completa a candidatului; orasul/localitatea, numele strazii si sectorul/judetul sunt suficiente. Alte informatii irelevante pentru un CV sunt cele care tin de viata personala, cum ar fi statutul marital, numarul de copii sau alte informatii care nu au nicio legatura cu sfera profesionala.
De asemenea, este foarte important sa mentionezi specializarea facultatii, cursurile pentru care aloci mai multa atentie si bineinteles cele care te-au ajutat sa acumulezi informatii in domeniul urmarit. Bine de mentionat sunt si situatiile in care ai obtinut rezultate extraordinare, burse de merit sau te-ai implicat in proiecte de cercetare. Daca ai obtinut bursa Erasmus, detaliaza experienta, domeniul si care sunt informatiile pe care le-ai acumulat.
Specializarea studiilor si cunoasterea a doua limbi straine sunt printre cele mai cautate criterii in procesul de recrutarea al candidatilor juniori, inregistrand procente de 11,89%, respectiv 9,98% in preferintele angajatorilor. Cunoasterea limbilor straine este o aptitudine pe care tinerii ar trebui sa o cunoasca, fiind mai greu de dezvoltat printr-un curs de scurta durata.
In plus, 79% din companii vor creste sau vor mentine constante bugetele de training, ceea ce arata ca angajatorii investesc in dezvoltarea abilitatilor juniorilor si specializarea acestora la locul de munca.
Ce programe de internship ofera companiile vara aceasta?
Conform Raportului Hipo referitor la Piata fortei de munca, jumatate dintre angajatori isi doresc sa gaseasca in CV-urile tinerilor, programe de internship, trainee, stagii de practica, joburi temporare sau proiecte in domenii conexe.
Astfel, in 2017, participarea la astfel de programe este foarte importanta pentru orice tanar care isi doreste sa dea startul unei cariere.
Iata cateva dintre ofertele angajatorilor la Targul Virtual Hipo.ro pentru Absolventi:
- British American Tobacco Romania – cauta absolventi cu studii in inginerie;
- Grup Renault Romania – cauta studenti si masteranzi pentru un internship pe diverse specializari precum marketing, finante,mecanica si alte 20 de domenii;
- KPMG cauta masteranzi sau absolventi in domeniul Economic, IT, Tehnic sau Juridic pentru mai multe programe de internship;
- ZENTIVA cauta studenti/masteranzi in ultimul an de facultate si absolventi pentru programul Zentiva University Program pentru departamentele de productie, mentenanta, product technology, siguranta mediului, aprovizionare si multe altele;
- Decathlon Romania cauta 100 de juniori pentru Centrul de Logistica;
- LKW Walter cauta studenti in an terminal sau proaspat absolventi cu studii in afaceri internationale, management, marketing, comert exterior sau logistica;
- HeidelbergCement Romania cauta masteranzi sau proaspat absolventi in domeniul Inginerie Mecanica, Inginerie Chimica si Inginerie Geologica;
- Hilti Romania cauta masteranzi cu studii in inginerie (Civila, Mecanica) sau economice;
- Deloitte Romania cauta studenti si masteranzi sau studenti in an terminal cu studii in Contabilitate, Finante, Administratea Afacerilor pentru mai multe programe de internship in Audit si Taxe.